środa, 23 lipca 2014

Ciasto Drożdżowe z borówkami! Przepis/ Codzienne blogowanie w lipcu #24


To była moja pierwsza historia z ciastem drożdżowym, ale na pewno nie ostatnia! Zawsze uwielbiałam jeść te ciasta lecz ich wykonanie zawsze wydawało mi się pracochłonne i potrzebujące dużo czasu. Dziś nareszcie przychodzę do was z tym przepisem. Ciasto jest pyszne, puszyste, a owoce dodają nutki słodkości. Serdecznie zapraszam do wykonania tego przepisu! 

 


Składniki:
  • 3 szklanki + 6 łyżek mąki krupczatki
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • ok. 1/2 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 2 jajka
  • 1 żółtko (białko zostawić do posmarowania)
  • 150g masła (roztopić) - u mnie 100g
  • 42g drożdży świeżych
Wykonanie:
Z mleka, drożdży, 1 łyżki cukru i 6 łyżek mąki zrobić zaczyn. Odstawić do wyrośnięcia na kilka minut. 
Jajka, żółtko, cukier i cukier waniliowy zmiksować na puszystą masę.

Do miski wrzucić 3 szklanki mąki, ubite jajka, szczyptę soli oraz zaczyn. Wymieszać do połączenia się składników, dodać rozpuszczone zimne masło. Wyrób ciasto. Przykryj i odstaw do wyrośnięcia na 40-50 minut.

Przełóż ciasto do formy. Posmaruj białkiem, posyp owocami, odstaw do wyrośnięcia na 20-30 minut. Można posypać kruszonką. (Aby ja zrobić daje około 3 łyżki mąki, łyżkę masła, i łyżkę cukru i zagniatam).

(Przepis pochodzi ze strony uwielbiamgotowac.blogspot.com)

1 komentarz:

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)