niedziela, 18 sierpnia 2013

Lukier do babeczek


  Jak pisałam na Fanpagu w tym tygodniu planowałam zrobić babeczki (cupcakes), ale nie takie zwykłe, które zawsze robię. Postanowiłam trochę poeksperymentować i zrobić je z lukrem, aby zniwelować słodycz- w końcu to prawie sam cukier puder- dodałam wiórki kokosowe, ale nie jest to obowiązkowe. 

 

Lukier można barwić sokami, dżemami lub barwnikami spożywczymi.


 Przepisu na babeczki nie daje, ponieważ przepis się nie sprawdził.  Po upieczeniu babeczki skurczyły się, a ich smak nie był za dobry. Mam parę o wiele lepszych przepisów na babeczki, które będą za niedługo na blogu, a temu przepisowi będzie poświęcony dział "Testujemy" w najbliższym czasie. :)

 Pierwszy raz w życiu dekorowałam babeczki, więc nie spodziewajcie się powalających efektów. Nie ma co pisać, zaczynamy! :) (Przepis pochodzi ze strony kotlet.tv)

Składniki: (Na dekorację 15-16 sztuk babeczek)
  • 125 g masła w temperaturze pokojowej
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią lub odrobina ekstraktu
  • ok. 450-500 g cukru pudru
  • ok. 4-5 łyżek mleka
 Miksujemy masło z częścią cukru pudru (podzieliłam je na partie by masa lepiej się miksowała)  i odrobiną ekstraktu, aż zacznie się robić puszyste. Dodajemy kolejną część cukru pudru i mleko, dalej miksujemy. Ponownie dodajemy cukier puder i miksujemy do uzyskania gładkiego, gęstego kremu.

Gotowy lukier przekładamy do rękawa cukierniczego, szprycy lub woreczka i dekorujemy babeczki. :)



2 komentarze:

  1. bardzo ładnie wyglądają tak polukrowane babeczki - smakowite ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo dzięki :) Szczególnie, że pierwszy raz lukrowałam, następnym razem babeczki z kremem by się przydało zrobić. ;)

      Usuń

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)