poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Ciasto ze śliwkami


Pyszne, lekkie ciasto ze śliwkami, które aż samo prosi się o upieczenie. Wiele razy piekłam ciasta z owocami lecz ten przepis jest moim faworytem. Wykonanie tego ciasta jest bardzo łatwe, (choć mój sprzęt nie wytrzymał) a wychodzi jak sami widzicie. :)


(Przepis na ciasto pochodzi z bloga jodlowezacisze.blogspot.com)


Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki
  • kostka margaryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 szklanka cukru (następnym razem dam 1,5 szklanki)
  • 4 jajka
  • około 70 dag śliwek
Roztopić margarynę, ostudzić. Ubić jajka z cukrem i cukrem waniliowym. Stopniowo dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia**. Cały czas mieszając wlewamy margarynę.
Ciasto przelewamy do tortownicy, na wierzch układamy połówki śliwek. Pieczemy przez 50 minut w 180°C

**(W tym momencie moc mojego miksera nie dała rady, dlatego zaczęłam mieszać łyżką, a na końcu chwile miksowałam mikserem).


























Co sądzicie o wypieku i przepisie? Robić więcej ciast z owocami?
Jak zwykle moja prośba. Proszę o komentarze i zaglądnijcie także na mojego fanpaga!

4 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę, że smakowało i witam w gronie blogowiczów :)
    pozdrawiam serdecznie
    jodlowezacisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe powitanie i mam nadzieję, że jeszcze nie raz będę korzystać z twoich przepisów. :)

      Usuń
  2. rewelacja wyszało i mam nadzieje ze będzie pyszne:)))DZIEKUJE!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. To świetnie. Mam nadzieję, że wyjdzie smaczne. ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)