poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Ciastka z czekoladą

Musze się Wam przyznać, że tego typu ciastka piekłam pierwszy raz i się na nich nie zawiodłam. Ciasto wykonuje się banalnie, a ciastka są wyśmienite, chrupiące i słodkie, dzięki czekoladzie. Jeśli chcecie zrobić szybkie ciastka, małym kosztem to przepis dla Was!

(Przepis pochodzi z bloga niebieskapistacja.blox.pl)

Z przepisu wychodzi około 20 ciastek wielkości, trochę większej niż Pieguski i tego typu ciastka.


Składniki:
  • 150g miękkiego masła
  • 150g cukru
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego (dałam około 15g cukru waniliowego)
  • 1 jajko z lodówki
  • 1 żółtko jajka z lodówki
  •  300g mąki
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 320g łezek z mlecznej czekolady (dałam 100g mlecznej czekolady)
 Wyłóż blachę papierem do pieczenia. Zmiksuj miękkie masło z cukrem do uzyskania masy. Dodaj ekstrakt waniliowy, zimne jajko i żółtko, wymieszaj. Dodaj mąkę, sodę oraz pokrojoną w kawałki czekoladę, wymieszaj łyżką do uzyskania stałej konsystencji. Miarką albo łyżką do lodów nakładaj masę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia (ja nakładałam około połowę miarki do lodów). 

Piecz przez 15-17 minut w 170°C, aż ciasteczka lekko zrumienią się na krawędziach. Ostudź 5 minut na blasze, a później wyłóż na kratkę do ostygnięcia.




Smacznego :) Proszę o komentarze, bo to motywuje mnie do dalszego pieczenia. 


3 komentarze:

  1. cieszę się, że smakowały :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. czy moge zamiast sody użyć proszku do pieczenia ? jeśli tak to ile go dać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ostateczności tak. Jeśli chcesz, aby wyrosły tyle co moje to dałabym 1,5 łyżeczki proszku.

      Usuń

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)