niedziela, 29 września 2013

Muffinki czekoladowe z polewą

 Przepis na te małe pyszności pojawił się u mnie już dawno temu, ale na pewno nie został i nie zostanie zapomniany! Muffinki zawsze wychodzą puszyste i smaczne, a kawałki roztopionej czekolady dodają nieziemski efekt. Muffinki polałam, bardzo łatwą do zrobienia polewą czekoladową. Powiedzcie stop polewą ze sklepu, bo o wiele lepszy rezultat możecie uzyskać sami w domu!

     Składniki na ciasto: 

  • 1 i 3/4 szklanki mąki
    2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki kakao
  • 3/4 szklanki cukru pudru (dałam szklankę zwykłego cukru)
  • 1 opakowanie czekolady mleczenej
  • 1 szklanka mleka
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

 Wykonanie: 

Do miski wsypać wszystkie sypkie składniki. Do dzbanka płynne. Płynne składniki wlać do miski z sypkimi składnikami. Zamieszać. Przelej do foremek lub papilotek do muffinek. Piecz w 180 ºC przez 15-20 minut lub do stwardnienia i ściemnienia muffinek. 
 

 

Składniki na polewę:

  • 4 łyżki cukru pudru
  • czubata łyżka kakao
  • 1/3 kostki margaryny
  • 1 łyżka wody

 Wykonanie:

Wrzucić wszystkie składniki do garnka. Gdy margaryna się rozpuści, a wszystkie składniki się połączą. Odstaw polewę na 2-3 minuty. Polej, ostudzone muffinki.  

Przepraszam, że tak długo nie dodawałam żadnego przepisu, ale lenistwo i dużo nauki wygrały ze mną. Mam nadzieję, że przepis wam się spodoba i będziecie zaglądać tu po więcej! Co sądzisz o efekcie końcowym wypieku?

2 komentarze:

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)