poniedziałek, 23 grudnia 2013

Pierniczki na ostatnią chwilę! / Blogmas 23#


 Przepis na pierniczki na ostatnią chwile w ty roku był dla mnie ratunkiem. Jak zwykle zapomniałam o tym, aby upiec miesiąc wcześniej tradycyjne pierniczki, które muszą leżakować. Zbawieniem dla mnie był ten przepis! Pierniczki łatwo się robi, a można je piec nawet w wigilię bez obaw o to, że będą twarde i nie do ugryzienia!

 (Przepis pochodzi ze strony mojewypieki.com)

Składniki: (na około 50 pierniczków)
  • 300g mąki pszennej
  • 100 g mąki żytniej pełnoziarnistej
  • 2 jajka
  • 13 dag cukru pudru
  • 10 dag roztopionego masła
  • 10 dag miodu
  • 1 łyżka przyprawy do piernika (dałam więcej około 2-3 łyżki)
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
Wykonanie:
 Wszystkie składniki wsypać do naczynia, wymieszać i wyrobić. Nie dodawać mąki, gdy ciasto może być klejące.

 Rozwałkować ciasto na około 4 mm, podsypując mąką, aby się nie przyklejało. Foremkami wykrawać kształty. Piec 8-10 minut w 180 ºC. Studzić na kratce.


Do dekoracji użyła lukru lecz można ozdabiać je według uznania.

 Smacznego!


2 komentarze:

  1. Kiedyś może zrobię ale ładnie wyglądają. Dalej kocham twój nagłówek to tak dla przypomnienia :D. Wesołych świąt i trzymaj się jak najwięcej obserwujących tych czytających :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha :D Pamiętam o nagłówku, pamiętam. ;) Wesołych Świąt i tobie życzę. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)