sobota, 10 maja 2014

Ciasto z chleba, czyli domowy recykling!

Ostatnio przeglądając dość znaną gazete dla typowych Pań Domu w oczy rzucił mi się przepis na ciasto a la czekoladowe, ale nie takiej jak można by się spodziewać z mąki, proszku, jajek i kakao. Było to recyklingowe ciasto! 

Jego głównym składnikiem był czerstwy chleb! Pomyślałam, że to świetny sposób na nowe życie dla nie najświeższego już chleba. W końcu zawsze jakieś niezjedzone resztki zostają z wczorajszego dnia gromadząc się na stosie w szafce (Ten mój porządek w kuchni). Składniki też niezbyt wymagające, bo wszystko w domu się znajduje. Wszystko świetnie się złożyło, więc wzięłam się do pieczenia. Zbyt piękne by było prawdziwe? O tak! Nie wiem jakim cudem wyszło im takie ciasto jak na zdjęciu. W przepisie nie było ani grama mąki, ani grama proszku i tak im urosło? Nie sądzę.


Dobre chęci na lekkie odciążenie domowego budżetu nie zawsze wychodzi na dobre, a umilenie sobie wieczoru ciepłym, zdrowym i domowym ciastem nie zawsze kończy się tak jakbyśmy tego chciały! Morał z tego taki, że nie zawsze ciasto wychodzi z naszego błędu lecz niekiedy przepis źle został wykonany. Nie trzeba przejmować się porażkami, ponieważ raz wyjdzie ci zakalec lub ciasto nie wyrośnie, zrobisz je kilkakrotnie i na pewno wszystko się uda. Ciasta są bardzo kapryśne, jeden mały błąd i może się on nie udać. :)

Nie zapomnij dodać się do obserwatorów! Dzięki temu nic Ci z mojego bloga nie umknie. :)

2 komentarze:

  1. Fajny blog :) i ciekawy wpis. Bardzo często tak jest, że,, robiony,, pierwszy raz przepis okazuje się klapą ale ja się nie poddaję i powtarzam drugi raz.... czasem to wina samego przepisu, czasem trochę sami coś ,, sknocimy,,..... Może wspólna obserwacja....? Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety zazwyczaj przerzucam się na inny przepis. Chyba, że robiłam już wypiek wiele razy i tylko ten jeden raz mi nie wyszedł to wtedy dalej przy nim zostaje. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)