piątek, 26 lipca 2013

Ciasto z owocami

Jeśli lubicie lekkie i puszyste ciasto z pysznymi letnimi owocami to ten przepis jest idealny dla was. Ciasto nigdy nie wychodzi zakalcowate, a jego wykonanie jest bardzo proste, przez co jest stworzone dla początkujących.

Ciasto można zrobić z każdymi owocami. Jako, że jest sezon na borówki Amerykańskie warto to wykorzystać i tak jak ja wykonać z nimi ciasto. 

(Przepis został  zapożyczony ze strony mojewypieki.com)

Składniki:
  •  6 jajek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 150 ml oleju
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • zamrożone lub świeże owoce
Wykonanie:
  Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodać cukier i wymieszać. Dodać żółta, po kolei, ubijając. Stopniowo wlewać olej, mieszając. Przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, dodawać stopniowo do masy, mieszając ją powoli szpatułką lub łyżką.  
 Ciasto przelać do formy 30x20 cm (posmarowaną masłem i posypaną bułką tartą lub wyłożona papierem do pieczenia). Na wierzch wysypać owoce. Piec w temp. 170ºC przez około 45-60 minut.  Po wystudzenia można posypać cukrem pudrem.





 






















Edit:
Przepis został przetestowany w TYM poście.

8 komentarzy:

  1. W sposobie wykonania jest olej, jednak w składnikach nie jest napisaneile tego oleju trzeba wlać do ciasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za spostrzeżenie błędu. Ile trzeba wlać oleju, już dodane. :)

      Usuń
  2. Ooo, to bardzo dziekuje. Myślałam o upieczeniu właśnie tego ciasta na niedzielę i juz myslalam, że nic z tega, ale w takim razie moge wrócić do planów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę. PO upieczeniu proszę o napisanie komentarza czy ciasto wyszło. :)

      Usuń
  3. Ciasto upieczone i jak dla mnie pyszne, puszyste, a równocześnie wilgotne. A co ważne ciasto łatwe i szybkie w zrobieniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że się udało i zapraszam do wypróbowania innych przepisów. :)

      Usuń
  4. Też mi się podoba to ciasto i chyba też się na nie skusze :)
    Widziałam link na MW do Ciebie, z ciekawości zajrzałam, smakowite zdjęcia, zapraszam też do mnie:
    http://kuchennehity.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że tutaj zajrzałaś. Wpadne też do ciebie. :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za twój komentarz! To bardzo wiele dla mnie znaczy. :)